Évzáró gondolatok

2022.02.14 16:38

Sziasztok!

 

Elég sok idő eltelt, mióta jelentkeztem. Ez az év utolsó napja, holnap pedig egy új kezdődik. Milyen gyorsan eltelt egy év, mintha csak tegnap lett volna, hogy lezártuk a 2020-at. Most pedig lezárjuk a 2021-et.

Nem tudom, ti hogyan vagytok vele, de sokkal nehezebbnek, embert próbálóbbnak bizonyult, mint a tavalyi. Belefáradtunk. Ha bárki megkérdezi, bizony ez jut először eszembe: fáradtság. Jobb esetben kipihenjük, feltöltődünk és megyünk tovább újult erővel. Napok óta itthon vagyok, nem dolgozom, de a kimerültség még mindig jelen van. Nem hagy nyugodtan aludni, pihenni és töltekezni.

 

Tavaly év végén megfogadtam, bár fogadkozni már rég nem szoktam, hogy ha lehet, egy picivel kevesebbet dolgozom. Odafigyelek a családomra és a barátaimra. Önmagamra. Többet írok, fejlesztem magam, hogy még jobb legyek. Kínaiul tanulok, egészségesebben étkezem és nekiállok végre valami sportnak. Az év első hónapjaiban úgy tűnt, hogy még sikerül is, de aztán április táján már érződött, hogy elbukom. Két munka mellett szinte lehetetlen volt, hogy mindezekre képes legyek, vagy csak én éreztem így. Aztán jött valaki, aki úgy döngölt a földbe, hogy szinte levegőt sem kaptam. Nem volt neki semmi jó, mosolyogva kritizált oktalanul, alázott szemrebbenés nélkül mások előtt, üvöltött velem mások hibája miatt.  Küszködtem rendesen pedig, hogy megfeleljek. Nem neki. Magamnak és a társaimnak. Közben pedig hisztiztem, dühöngtem és sokszor ott álltam, fogat csikorgatva, hogy mi a fenéért…

Azonban ezen közben rengeteget tanultam is. Például azt, hogy megbukni nem szégyen. Aki ismer, tudja, nehezen tudok nemet mondani. Most viszont megtettem, mert elértem a határaimat. Ott és akkor nem volt jó. Leszívott, kimerített, feldühített és kihozta belőlem az összes negatív érzést, amit valaha éreztem. Volt, aki azt mondta, hogy ez csak egy munka, engedjem el, csináljam és kész. Volt, aki azt kérdezte, megéri? Kitartottam, amíg ki kellett, megcsináltam, amit elvállaltam és képes voltam nemet mondani arra, hogy tovább csináljam ugyanilyen körülmények között. Iszonyatosan rossz érzés volt, mert csalódtam magamban. Azt hittem, többet bírok. Másrészt büszke voltam, hogy kiálltam magamért. Bebizonyosodott, hogy semmi sincs ok nélkül. A rossz és a jó sem.

 

A múzeumban háromszor annyit dolgoztunk, mint eddig. Hanyagoltuk a macskákat, a barátokat, a családot, a terveinket. Hajtott minket, hogy behozzuk a járvány ideje alatti bezárások elmaradt programjait. Azt kell mondjam, lehetetlenre vállalkoztunk, de legalább megpróbáltuk. Továbbra is csúszásban vagyunk, ám decemberre itt is nyilvánvalóvá vált, hogy nekünk is vannak korlátaink. Nekem is vannak határaim, fizikálisan és mentálisan is még akkor is, ha nem akarom tudomásul venni őket.

 

A nehéz év ellenére mégis azt mondom, így év végén, hogy nem bánom, hogy így történt. 2021 ugyanis önmagamról szólt. Nemrég a határidőnaplómat lapozgatva jót nevettem. Még januárban egy Neil Gaiman idézetet választottam magamnak „mantrául”, amit el is felejtettem már: „Lehet, hogy a következő éved tele lesz varázslattal, álmokkal és jófajta őrültséggel. Remélem, olvasol majd pár remek könyvet és csókolózol valakivel, aki gyönyörűnek lát; és nem felejtesz el valami művészit alkotni – élni, rajzolni, építeni, énekelni vagy élni, ahogy csak tudsz. És azt remélem, a következő évben egyszer csak meglepődsz majd önmagadon.” Őrület volt ez az év – minden kapott pofonnal, csalódással, kritikával együtt őrülten jó volt ez az év. Nem csak azt tanultam meg, hogy hol vannak a korlátaim, hanem azt is, hogy képes vagyok nemet mondani és harcolni magamért. Nem a családomért, a macskámért, a barátokért, hanem ÖNMAGAMÉRT. Nem hajoltam meg, nem bólintottam, nem nyeltem és nem küszködtem azért, hogy megfeleljek. Soha nem éreztem magam ilyen bátornak és erősnek és kimerültnek (nevet). S ha már a fenti idézetnél tartunk: nagyon hosszú évek óta nem éreztem azt, hogy élek. Éltem, csak nem hagytam, hogy bárki hozzám érjen – még képletesen sem. Valahol belül megfagytam és rettegtem magamtól, a világtól, az emberektől, mert mi lesz, ha megbántanak és én megint összetörök és megfagyok – még azt sem voltam képes közel engedni magamhoz, akit pedig mindennél jobban akartam. Az ember azonban sokkal erősebb és makacsabb ennél, azt hiszem, csak időre volt szükségem.

Valahol két idegösszeomlás között valami megváltozott. Nem erre számítottam, sőt, egyáltalán nem számítottam rá, elvégre nem hiszek a szőke hercegben fehér lovon. A sorsban viszont igen. Oka volt, hogy nyár elején találkoztam valakivel, aki tükröt tartott elém. Rádöbbentett arra, hogy mennyire kíváncsi tudok lenni, bizony képes vagyok őrültségekre és ha önmagam vagyok – harsány és meggondolatlan –, akkor sincs semmi gond, a barátok így is elfogadnak, a többiek pedig nem számítanak. Megtanultam mellette kimondani a véleményemet, kritikusan szemlélni magam, kialakítani a magam stílusát. Megtanított arra, hogy szeressem önmagam úgy, ahogy vagyok – teltkarcsún, színesen, furcsán és kicsit őrülten. S ha belenézek abba a tükörbe, azt az embert lássam, aki tényleg vagyok és akivé lenni akarok. Ez a nyár és az ősz tehát valójában egy utazás volt. Mintha most ismertem volna meg magam. Néha kíváncsian szemléltem én is, nos, most mit fogok tenni? Gondolom, nem lep meg senkit, ha azt mondom, hogy fejjel mentem a falnak. S baromira élveztem (vigyorog).

 

Az ősz végére ugyan a lendületem megfogyatkozott és a tél lassításra késztetett, ám valaki más megint más utakat mutatott. Megdöbbentett, kimozgatott a maradék csigaházból is és nevettem, sírtam, dühöngtem miatta, de így december végére hálás tudok lenni minden percért. Tudom, mennyit érek, ki akarok lenni és kit akarok magam mellé – s már nem érem be félmegoldásokkal, féligazságokkal, ígéretekkel, kimondatlan szavakkal, megvalósítatlan tettekkel. Nem bármi áron akarom, engem nem ijeszt az egyedüllét, egyszerűen csak… jöjjön, aminek jönnie kell és a többi majd alakul.

 

Így hát, aki azt kérdezi, merre jártam ebben az évben, hogy eltűntem hónapokra, azt kell mondjam, önző voltam. Vadidegen férfival sétáltam késő éjszaka, fesztiválon koptattam le magamról a pasikat, csillagokat néztem a semmi közepén, életemben először söröztem, flörtöltem, üvöltöttem, ha fájt, dolgoztam reggeltől estig, bámultam a napfelkeltét, zokogtam, csókolóztam vadul levegő után kapkodva, dühöngtem, nevettem, hogy belefájdult az oldalam és azt hiszem, boldog voltam.     

 

Az írás harmadik helyre szorult az életemben idén, sem időm, sem erőm nem volt az oldal fejlesztésére, amiért ne haragudjatok rám! Igyekszem pótolni mindent, ami elmaradt. Az egyik gépem majdnem teljesen használhatatlan, az öcsém dolgozik rajta, meglátjuk. A másik talán kitart még egy ideig, mert egyelőre nem tudok újat venni. A történetekkel haladtam, volt, amihez több oldal, volt, amihez csak néhány sor született. Lettek újak, van, ami hamvába halt, de van, amibe időt fogok fektetni, mert nektek is tetszeni fog. A napokban folytatni fogom az oldal fejlesztését, amíg itthon vagyok és remélhetőleg a végére érek.

 

Nem ígérek semmit a jövőre vonatkozóan, viszont az biztos, hogy írni akarok és fogok is. Rengeteg minden zsong a fejemben, annyi gondolat és mosoly, nevetés, ölelés, szeretet, szerelem, amit muszáj leírnom. Hálás vagyok Nektek a türelemért és a szeretetért, meg sem érdemellek benneteket! Köszönöm ezt az évet, minden kommentet, üzenetet, de legfőképp azt, hogy olvastok! Remélem, mindenki jól van és egészségben kezdi az évet!

 

Nagyon boldog új esztendőt kívánok!

 

Ai

 

Téma: Évzáró gondolatok

Tárgy: Új év Feladó: Rojcsi Dátum: 2022.02.16

Most én is ott tartok, ahol te valószínűleg tavaly ilyenkor. Bár engem nem munkahelyen, de igen csak megtépázott a 2021es év. Munkahely váltás (váratlanul) majd fájdalom, műtét, gondok. Én most érzem azt magányra van igényem, pihenni, töltődni vágyom, bár gondjaim még kihatnak. Jobban tetted, hogy hamarabb reagáltál én későn, az egészségügyi állapotom mondott stopot...
Mivel elteltél élményekkel sokkal jobb lesz minden írásod, amit nagyon várom.
Minden jót erre az évre!

Tárgy: Köszönöm Feladó: Heni Dátum: 2022.02.14

Szia. Örülök hogy megtaláltad önmagad és soha ne sajnáld magadra az időd te is lehetsz önző, bár tudom hogy mi olvasók türelmetlenek vagyunk. De belegongolva ha te jól érzed magad lehet hogy ihletet is jobban kapsz és írsz így mi olvasók is boldogok leszünk. Sikeres és örömökben gazdag évet.

Tárgy: KÖSZÖNÖM! Feladó: goldie Dátum: 2022.02.14

Szia. Sokáig fogalmaztam magamban, hogy mit is írjak, és végül arra jutottam, hogy köszönöm, hogy ilyen nyíltan,és őszintén leírtad legbensőbb életedet. Irigyellek,már csak azért is, hogy ezt így meg tudtad fogalmazni, hogy ilyen tudatosan tudsz élni. Elgondolkodtam, mert én én idősebb vagyok, és negyedannyira se élek , mint te. Egyébként én is múzeumban dolgozom,szóval a múlt évi helyzetet roppant átérzem. :(
Satry hozzászólása is nagyon tetszett, bölcs és nagyon igaz dolgokat írt le, nekem nagyon sokáig tartott , amíg megtanultam "őnző" lenni,magammal is foglalkozni, mert egyszerűbb volt mindig a háttérbe húzódni, átengedni az irányítást. Van aki ,így születik, van aki hosszú úton jut el idáig, vagy soha nem lesz ura az életének. Szóval köszönöm !

Tárgy: BÚÉK Feladó: Lizzy Dátum: 2022.02.14

Imádom az írásaid, remélem tényleg visszakerülnek ide, mert sajnos yaoiorden oldal már nem található.
Boldog Új Évet Kívánok! :)

Tárgy: Évzáró gondolatok Feladó: moziboszi50 Dátum: 2022.02.14

Tetszett az a rész ahol leírtad, mit csináltál a "tavalyi" évben. Találtam egy Újévi jókívánságot Neked, ami szerintem okés lesz:
2022 legyen a Te éved!
Legyen olyan, amilyennek Te akarod!
Legyen az, amit Te kigondolsz!
Legyen benne az, amit Te szeretnél!
Legyen minden úgy, ahogy Te tervezed!
Legyen végre a Te életed a tied és legyen végre
NAGYON BOLDOG ÚJ ÉVED! Puszi

Tárgy: - Feladó: Nirel Dátum: 2022.02.14

Élvezzük ki az élet minden apróságát, én ezt kívánom Neked és Mindenkinek! Köszönöm, hogy vagy nekünk ❤ Boldog Új Évet!

Tárgy: - Feladó: Nirel Dátum: 2022.02.14

Nehéz év volt a 2021es, de azt mondják az idei meglepetésekkel teli lesz. Hozzon szerencsét mindenkinek, egészséget és megannyi élményt

Tárgy: Köszönöm Feladó: Hanna Dátum: 2022.02.14

"Vagyunk, akik vagyunk!"
Veled együtt, én is sok mindent tanultam, éltem meg az előző évben,
és rájöttem, egy nagy igazságra.
Néha igen is kell, önzönek lenni!
Csak magunkra gondolni, önmagunkért tenni dolgokat! Hogy nekünk jó legyen, hogy mi legyünk boldogok!
A világ így is eléggé összenyom, felőről, korlatok közé szorít minket.
Tehát soha ne kérj bocsánatot azért, aki vagy! Szeresd magad jól, tiszta szívből! És élj! Teljes, egész, életet.
Úgy hogy, én csak támogatni tudlak.
Bár szörnyen hiányoztál, de megértelek, és lélekben melletted állok!
Végezetül, kívánok neked Nagyon Boldog Új Évet! Kívánom, hogy légy boldog, tudj élni a sors nyújtotta lehetőségekkel és szeresd tiszta szívvel önmagadat!!!

Tárgy: Örülök Feladó: Satry Dátum: 2022.02.14

Régóta követem munkásságodat. Izgatottan vártam,mikor milyen történettel lepsz meg bennünket és pár év múlva értem csak meg rá,hogy igen is hatással voltak rám az írásaid. Valamilyen oknál fogva,mindig az adott hangulatomhoz passzoló munkád került elém. Rengeteget nevettem,sírtam,izgultam,vagy éppen elképedtem műveidet olvasva. Megváltozott az emberekhez való viszonyulásom és a világom is kitágult,hisz hiába csak egy történet volt,úgy éreztem teljesen azonosulok vele. Rengetegszer futott végig a gerincem mellett a rettegés hideg érzete,ahogy elmélyedtem egy-egy fejezetedben. Általad kezdtem megkedvelni az olvasást, és már addig vetemedtem,hogy könyveket vettem. Én,aki iskolás korában,még a kötelezőket sem olvasta el. Örülök,hogy rátaláltam erre az oldaladra és olvashattam picit a magánéletedről is. Úgy érzem a mai rohanó világban az emberek nem élnek,csak próbalják túlélni. Menetelnek az örökös mókuskerékben,mindig várva a hétvégét,ami egy pillanat alatt elillan. Örülök,hogy olvashattam "önzőségedről " hisz önzőnek lenni kell!!! Ha nem állsz ki magadért,egy idő után rá kell jönnöd,hogy,akik eddig kiáltak érted ők is belefáradnak. Egyedül maradsz és nem azért ,mert senki nem szeret,hanem ,mert igen is meg kell vívnod a saját csatádat. Én hiszek a sorsban és hiszem azt is,hogy az élet bizony azért gördít eléd bizonyos akadályokat,hogy saját magad old meg. Jellemfejlődés, önismeret. Ez mind,mind fontos dolog és egy idő után bizony rájössz,hogy saját magadnak megfelelni,a legnehezebb ,de amikor elönt az az érzés,hogy igen is a legjobbat nyújtottad és büszke vagy a teljesítményedre ,az a legjobb érzés a világon. Az egyedüllét félelmetes dolog,de csak azoknak akik nincsenek tisztában saját magukkal. Huhhha ,hát picit komolyabb hangvételűre sikeredett,mint elsőre szerettem volna,de Kívánok sikerekben, nyugalomban, egészségben és boldogságban gazdag boldog új esztendőt!!! Remélem sikerül megtalálnod a harmóniát a munka,a család,a hobbid és saját magad között. Köszönöm,hogy ennyi remek írásodat olvashattam és remélem összejön minden,amit szeretnél! Sok sok kitartást a továbbiakhoz

Tárgy: Köszönöm Feladó: Rózsa Dátum: 2022.02.14

Az írásaid inspirálóan hatnak rám, a tehetségesd újra és újra le nyüggöz, remélem ez erőt ad neked is. Köszönöm.

1 | 2 >>

Új hozzászólás hozzáadása